Четвер, 14.12.2017, 21:38
Здолбунівська районна спілка підприємців
| RSS


Меню сайту
Форма входу
Реклама

реклама

Пошук





Головна » 2015 » Грудень » 13 » УРЯД ХОЧЕ СКАСУВАТИ МОРАТОРІЙ НА ПЕРЕВІРКИ ПІДПРИЄМСТВ З РІЧНИМ ДОХОДОМ ДО 20 МЛН ГРН.
17:45
УРЯД ХОЧЕ СКАСУВАТИ МОРАТОРІЙ НА ПЕРЕВІРКИ ПІДПРИЄМСТВ З РІЧНИМ ДОХОДОМ ДО 20 МЛН ГРН.

 урядовому законопроекті №3631, зареєстрованому в парламенті 11 грудня, передбачено, скасувати положення прийнятого наприкінці 2014 року закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким встановлювалося, що в 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізосіб-підприємців з обсягом доходу до 20 млн грн за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабміну, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу.

При цьому згідно з чинним законодавством, вказане обмеження не поширюється:

- з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Зауважимо, що така ініціатива Кабміну може бути пов`язана у т.ч. з планами щодо змін у спрощеній системі оподаткування, в якій ліміт річного доходу для платників єдиного податку пропонується встановити на рівні 2 млн грн.

Як зазначали в Державній регуляторній службі, зазначений мораторій поширюється приблизно на 80% підприємств та 99% підприємців.

У червні глава Мінекономрозвитку Айварас Абромавичус заявляв, що Кабмін продовжив мораторій на перевірки малих та середніх підприємств до кінця 2016 року.

12 листопада ВР прийняла в 1-ому читанні законопроект №3153, яким пропонується запровадити повне обмеження на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) до 30 червня 2016 року (крім проведення планових заходів Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України в частині перевірки безпечності та якості харчових продуктів).

Також запроваджуються обмеження на позапланову перевірку, яка може бути проведена тільки на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав. Таке звернення повинно бути розглянуте та погоджене ДРС.

Ще законодавчою ініціативою передбачена повна публічність механізму погодження ДРС та обов’язкова вимога до початку проведення заходів державного нагляду оприлюднювати на офіційному веб-сайті ДРС дозвіл на їх проведення.

Передбачається залишити також можливість проведення органами державного нагляду (контролю) позапланових перевірок з дозволу Кабміну; за письмовою заявою суб’єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; за рішенням суду.

Разом з тим у законопроекті є низк винятків. Під обмеження мораторію не підпадають:

• органи, діяльність яких значно не впливає на малий та середній бізнес;
• органи, порядок перевірок яких вже був реформований окремим Законом;
• органи, які вже пройшли внутрішнє реформування.

Відповідно, винятками для регулювання Закону можуть бути тільки наступні органи:

1. Органи, діяльність яких, на думку авторів законопроекту, значно не впливає на малий та середній бізнес:

• Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) - державний контроль у сфері енергетики та комунальних послуг у першу чергу спрямований на захист інтересів безпеки держави. Більш того, суб’єктами перевірки є незначна кількість великих суб’єктів господарювання. Протягом дії минулого обмеження на перевірки НКРЕКП постійно отримувала погодження від КМУ щодо здійснення перевірок.

• Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку – Меморандум про взаєморозуміння між Україною та МВФ передбачає необхідність скасування дії будь-яких обмежень на повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в сфері контролю за діяльністю учасників фондового ринку України. Суб’єктами перевірки даного органу є незначна кількість великих суб’єктів господарювання.

• Державна фіскальна служба України та її територіальні органи - мораторій на перевірки встановлено згаданим вище законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VІІІ. Встановлено, що на період 2015 – 2016 років діє обмеження на проведення перевірок підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік.

• Державна фінансова інспекція та її територіальні органи - мораторій на перевірки встановлено окремим Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VІІІ. Встановлено, що на період 2015 – 2016 років діє обмеження на проведення перевірок підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік. Є спеціалізованим органом, який здійснює перевірки тільки державних органів та держпідприємств.

• Державна служба експортного контролю України - здійснює перевірки експорту/імпорту предметів подвійного призначення. В більшості випадків, перевірки стосуються зброї та воєнного обладнання. Таким чином, враховуючи наявність військової агресії з боку Російської Федерації, обмеження зазначених перевірок є неприйнятним.

• Державна інспекція ядерного регулювання України та її територіальні органи - державне регулювання безпеки використання ядерної енергії базується на міжнародних зобов’язаннях, які взяла на себе Україна при підписанні міжнародних договорів (Конвенції про ядерну безпеку, Об’єднаної конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та безпеку поводження з радіоактивними відходами), вимогами МАГАТЕ, членом якої є Україна, актах ЄС. Суб’єктами перевірки даного органу є незначна кількість великих суб’єктів господарювання.

• Державна авіаційна служба України - здійснення контролю та нагляду за суб’єктами авіаційної діяльності є одним з найважливіших механізмів забезпечення безпеки польотів, який вимагає від суб’єктів господарювання суворого дотримання встановлених вимог та попереджує можливість авіаційних подій та інцидентів як в Україні, так і на міжнародних авіалініях. Наявність перевірок в зазначеній сфері є необхідною вимогою для здійснення міжнародних авіаперевезень.

• Національний банк України - здійснює спеціалізований валютний та банківський контроль на основі окремого Закону України. Суб’єктами перевірки є великі суб’єкти господарювання.

• Антимонопольний комітет України - здійснює спеціалізований контроль на основі окремого Закону України. Суб’єктами перевірки є великі суб’єкти господарювання.

2. Органи, порядок перевірок яких вже був реформований окремим Законом:

• Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України – 20 вересня 2015 року набувають чинності положення Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», якими запроваджується нова система контролю безпечності харчових продуктів на всіх етапах їх виробництва та вимоги щодо планових перевірок в сфері безпечності харчових продуктів суб’єктів господарської діяльності.

3. Органи, які вже пройшли внутрішнє реформування:

• Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та її територіальні органи - Статтею 42 Конституції України визначено, що держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт. Таким чином, сфера захисту прав споживачів потребує постійного державного контролю та миттєвого реагування. 

 
Переглядів: 87 | Додав: zrsp | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Реклама

Архів записів
Друзі сайту
Інформаційно-розважальний портал м.Здолбунів (новини, реклама, ігри)



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

У разі передруку матеріалів посилання на zrsp.at.ua обов'язкове.

Copyright MyCorp ©2009 2017